بازدیداززیرساخت های اربعین

حضورمهندس کاظمی مدیرکل راه وشهرسازی استان درشهرستان ایوان

حضورمهندس کاظمی مدیرکل راه وشهرسازی استان درشهرستان ایوان

با اتصال خط انتقال برق و راه اندازی سيستم های روشنايی و تهويه، تونل اربعین تا 15 مهرماه سال جاری به صورت دائم زير با ترافيک می رود .

 

كاظمی مديركل راه و شهرسازی استان ايلام در بازديد عصر پنج شنبه، به همراه مهندس سبزی فرماندار و حجت الاسلام دکترحیدری امام جمعه شهر ايوان ، معاون عمرانی فرمانداری ، بخشدار مرکزی و بخشدار زرنه از آخرين مراحل اتصال خط انتقال برق تونل اربعین و از بازگشايی اين تونل به صورت استاندارد تا پانزدهم مهرماه خبر داد.  

 

كاظمی در اين بازديد گفت:  تونل اربعین که در محور ايلام- ايوان- اسلام آباد غرب- كرمانشاه قرار دارد، طول اين تونل 2500 متر بوده كه 12 كيلومتر گردنه پر پيچ و خم با شيب زياد كه در زمستان مه گير و برف گير می باشد را حذف می کند و بيش از 10 كيلومتر محور مذكور را كوتاه تر می كند. اين تونل در اربعين سال گذشته با روشنايی موقت و بدون تهويه برای كاستن از ترافيک محور حميل – ايلام زير بار ترافيک قرار گرفت اما از سال گذشته تا كنون با پی گيری های بسيار و تأمين اعتبار لازم در اتمام است. و تا 15 مهر به صورت استاندارد زير بار ترافيک خواهد رفت.

 

وی خاطر نشان كرد برای ايجاد روشنايی استاندارد اين تونل دو لاين تأسيسات روشنايی به طول 5 كيلومتر و 40 دستگاه جت فن برای تهويه گازهای سمی و خطرناک نصب شده و هم اكنون خط انتقال برق به طول 10 كيلومتر از فيدرگيلان غرب در حال نصب و اتصال می باشد كه برای اين خط انتقال 30 كيلومتر كابل در سه خط به كار رفته است.

مديركل راه و شهرسازی استان افزود: با بهره برداری از تونل اربعین و تقسيم ترافيک بين دو محور كرمانشاه- حميل- ايلام و كرمانشاه- ايوان - ايلام  در ايام اربعين  انتظار می رود ديگر شاهد گره ترافيكی و افزايش مدت زمان سفر در اين محورها نباشيم.

 

لازم به ذکر است : در ادامه از پروژه کنارگذر ایوان ، مسجد جامع شهر و خیابان  22 بهمن ایوان نیز بازدید به عمل آوردند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است