ستادمبارزه با ویروس کرونا

برگزاری جلسه ستاد مبارزه با ویروس ڪـرونا شهرستان ایوان،

برگزاری جلسه ستاد مبارزه با ویروس ڪـرونا شهرستان ایوان،

برگزاری جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا شهرستان ایوان،

بنا به دعوت قبلی، جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان ایوان به ریاست مهندس سبزی فرماندار ایوان و با حضور همه مدیران ادارات ذیربط موضوع،راس ساعت ۱۴/۳۰ روز شنبه مورخ ۹۸/۱۲/۱۷ در محل فرمانداری منعقد گردید.

در این جلسه، فرماندار پس از خیر مقدم و تبریک ولادت با سعادت مولی الموحدین امام علی ( ع ) و همچنین روز پدر به حاضرین در جلسه و تشکر از اقدامات انجام شده در هفته گذشته توسط مدیران دستگاههای اجرایی، در خصوص راهکارهای مبارزه با ویروس کرونا در سطح شهرستان مطالبی بیان نمود و گفت با توجه به شرایط شهرستان ایوان و اینکه تعدادی از شهروندان مشکوک یا مبتلا به این ویروس شده اند ضرورت دارد که همه دست اندرکاران بصورت جهادی پای کار بوده و تمام مساعی خویش را در این زمینه به کار گیرند. در ادامه مدیران حاضر در جلسه به بیان نکته نظرات خود پرداختند و پس از بحث و تبادل نظر تصمیماتی به شرح ذیل اتخاذ گردید:

 

۱_ مقرر گردید شهرداریهای ایوان و زرنه با همکاری شبکه بهداشت شهرستان، از طریق نصب بنر در شهرهای ایوان و زرنه و نیز از طریق فضای مجازی، اطلاع رسانی لازم برای عموم شهروندان در راستای ضرورت پیشگیری از شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا و نیز رعایت موازین بهداشتی توسط همه شهروندان به عمل آورند.

۲_مقرر گردید با محوریت شهرداریها و با همکاری تمام ادارات شهرستان، عملیات ضدعفونی سطح شهرها ( خیابانها،معابر،محلات،پارکها و.... ) بصورت مستمر انجام شود. مشابه این اقدام با هماهنگی بخشداریهای تابعه با استفاده از ظرفیت دهیاریها و شورای اسلامی روستاها، در روستاها و مراکز دهستانها به عمل آید.

۳- مقرر گردید شهرداریهای ایوان و زرنه با همکاری انتظامی شهرستان و پلیس راه، نسبت به توجیه رانندگان غیربومی خودروهای دوره گرد که اقدام به فروش خشکبار و میوه و تره بار مینمایند، اقدام و ترتیبی اتخاذ گردد که در اسرع وقت از شهرستان خارج شوند. در صورت تمرد و عدم تمکین آنان، با اخذ مجوز از دستگاههای ذیربط نسبت به توقیف خودروهای آنان اقدام نمایند.

۴- مقرر گردید شهرداری ایوان با فعال نمودن بیشتر اجرائیات آن نهاد، و در صورت لزوم با استفاده از ظرفیت انتظامی شهرستان، تدابیر و تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از تجمع فروشندگان، بویژه دست فروشان که هر ساله در روزهای منتهی به پایان سال اقدام به ایجاد بازار روز در حاشیه خیابان اصلی مینمایند، اقدامات لازم را معمول، بدیهی است این اقدام در راستای جلوگیری از تجمع شهروندان بوده و خطرات افزایش شیوع بیماری را کاهش میدهد.

۵- باعنایت به ضرورت موازین بهداشتی وجلوگیری از شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا، از امروز به مدت یک هفته همه پیرایشگاهها و آرایشگاهها در سطح شهرستان تعطیل شده و پیگیری این موضوع به عهده شهرداریها و نیز همکاری اداره صمت شهرستان خواهد بود. در ضمن در صورت لزوم از ظرفیت مراجع انتظامی و قضایی هم استفاده خواهد شد.

۶_ نظر به اینکه جایگاههای سوخت در شهرستان، محل رجوع آحاد مردم میباشد، به لحاظ ضرورت موضوع مقرر گردید از طریق شرکت پخش فراورده های نفتی استان و با نظارت شبکه بهداشت شهرستان، ترتیبی اتخاذ شود که اپراتورهای مستقر در جایگاهها شخصا اقدام به سوختگیری خودروها نموده و در صورت لزوم وسایل و تجهیزات لازم از جمله دستکش یکبار مصرف در محل موجود باشد. حتما عملیات ضدعفونی نمودن آن جایگاهها از طریق شهرداریها و با همکاری جایگاه داران انجام شود.

۷_ مقرر گردید از انجام هرگونه مراسم ترحیم، سالگرد و .... در مساجد و حسینیه ها جلوگیری به عمل آید ( سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان با هماهنگی اوقاف و امور خیریه مسئول پیگیری این موضوع خواهد بود )

۸_ در خصوص اجرایی نمودن مصوبات بند ۷ حتما خادمین مساجد از طریق سازمان تبلیغات شهرستان توجیه و اطلاع رسانی به عموم شهروندان برای عدم انجام و برگزاری مراسمات از طریق شهرداریها به عمل آید.

۹_ مقرر گردید فعالیت ایستگاه غربالگری در محل سه راهی زرنه ( ورودی شهرستان ) کما فی السابق و با همکاری شبکه بهداشت، هلال احمر، پلیس راه و انتظامی ادامه داشته و تمام افراد را با دستگاه تست تب مورد آزمایش قرار داده و افراد مشکوک به مراکز درمانی هدایت شوند. حتما از ورود خودروهای با پلاک غیر بومی ( غیر از پلاکهای استان ایلام ) جلوگیری شود. بدیهی است آن دسته از شهروندان ساکن استان ایلام که دارای خودرو با پلاک خارج از استان هستند از این قاعده مستثنی خواهند بود.

۱۰_ با توجه به بسته بودن مرز سومار تا اطلاع ثانوی از ورود تمام کامیونها و تریلرهای حمل بار به داخل شهرستان ( آن دسته از تریلرها که قصد مراجعه به مرز سومار را دارند ) جلوگیری به عمل آید.

۱۱_ مقرر گردید از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد ( NGO ها ) و نیز از ظرفیت خیرین برای امور مرتبط با مبارزه با ویروس کرونا استفاده گردد ( دستگاههای متولی این موضوع شبکه بهداشت و شهرداریها خواهند بود )

۱۲_ مقرر گردید اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان با نصب بنر در شهرستان ایوان در خصوص ممنوعیت اسکان مردم در قالب برپایی چادر در دامان طبیعت اطلاع رسانی لازم را معمول و پس از اقدامات ارشادی و فرهنگی، و در صورت لزوم از قوه قهریه با رعایت جمیع جوانب استفاده خواهد شد.

۱۳_ مقرر گردید از طریق شهرداریها و اداره صمت شهرستان نسبت به تعطیل نمودن غذاخوریها و رستورانها در سطح شهرستان تا اطلاع ثانوی اقدامات لازم به عمل آید.

۱۴- با توجه به اینکه آحاد مردم از تاکسی های درون و برون شهری استفاده مینمایند شهرداریها و حمل و نقل جاده ای شهرستان و با هماهنگی شبکه بهداشت شهرستان نسبت به ضدعفونی نمودن مستمر فضای داخل تاکسی ها اقدامات لازم به عمل آورند.

۱۵- مقرر گردید اطلاع رسانی لازم از طریق شهرداریها و شبکه بهداشت در خصوص عدم حضور مردم در ایام آخر سال و بویژه در روزهای اخیر، انجام شده و تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ گردد.( نصب بنر در سطح شهرها و نیز از طریق فضای مجازی ). اقدام مشابه از طریق بخشداریها و دهیاریها و شوراهای اسلامی روستاها در سطح بخش ها و روستاها به عمل آید.

۱۶- مقرر گردید مدیران همه دستگاه های اجرایی، بانک ها، موسسات، دانشگاه، مراکزدرمانی واماکن نظامی وانتظامی راسا اقدام به ضدعفونی وگندزدایی مستمرفضاهای اداری تحت مدیریت خودنموده ومستندات لازم هم درزمینه ی این اقدامات تهیه نمایند.

۱۷- مقرر گردید از طریق رئیس محترم بیمارستان امام رضا ( ع ) نسبت به تامین حداقل ۴ نفر برای همکاری در راستای تحویل، انتقال و دفن اجساد احتمالی ناشی از این ویروس اقدام و تهیه آمبولانس هم از طریق شهرداری ایوان انجام شود. در ضمن آموزش افراد و تجهیز آنان به وسایل حفاظت فردی از طریق شبکه بهداشت شهرستان صورت گیرد. علاوه بر این آهک مورد نیاز از طریق شهرداریهای ایوان و زرنه تامین شود. همچنین دفن اجساد با نظارت مامورین شبکه بهداشت صورت گیرد.

۱۸_ مقرر گردید تهیه و تامین وسایل، تجهیزات و امکانات مورد نیاز مراکز درمانی از طریق شبکه بهداشت پیگیری و تامین گردد.

۱۹- مقرر گردید از تمام اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان مستند تهیه و گزارشات آن هم از طریق صدا و سیما و هم از طریق فضای مجازی به اطلاع عموم رسانده شود.

۲۰- مقرر گردید اقدامات لازم برای توجیه متصدیان خبازی ها در سطح شهرستان برای رعایت موازین بهداشتی از طریق نمایندگی اداره صمت و غله شهرستان و با همکاری شبکه بهداشت به عمل آمده و در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی به طریق مقتضی اقدام به پلمپ خبازی ها شود.

۲۱- مقرر گردید از طریق شبکه بهداشت و رئیس محترم بیمارستان امام رضا ( ع ) شهرستان، لیست وسایل و تجهیزات مورد نیاز ( ماسک، دستکش، الکل و غیره ) تهیه و از مرکز استان درخواست نمایند.

۲۲- مقرر گردید جهاد کشاورزی شهرستان نسبت به پیگیری موضوع گندزدایی تمام اماکن، دامداریها، دامپروریها و مرغداریها در سطح شهرستان اقدام و نتیجه اقدامات بصورت مستند به فرمانداری ارائه نماید.

۲۳- مقرر گردید اداره صمت شهرستان در خصوص تامین بخشی از ماسک مورد نیاز شهروندان از طریق کارگاه تولید ماسک در داخل شهرستان اقدام نموده و متصدیان این امر را توجیه نمایند که نیاز شهروندان در اولویت اول قرار گیرد.

۲۴- با توجه به فعالیت مستمر ایستگاه غربالگری در سه راهی زرنه و از طرفی نزدیک شدن به پایان سال مقرر گردید اداره برق شهرستان نسبت به تامین برق آن جایگاه اقدام و تامین سایر زیرساخت ها و تجهیزات مورد نیاز پرسنل مستقر در محل ( انتظامی، هلال احمر، پلیس راه، شبکه بهداشت ) با مدیریت و پیگیری مستقیم بخشدار محترم زرنه صورت گیرد.

۲۵_مقرر گردید شهرداری ایوان و زرنه و نیز در سطح بخش ها ،بخشداران مربوطه اقدامات لازم برای جلو گیری از فعالیت افرادی که اقدام به خرید ضایعات و نان خشک می نمایند به عمل آورده و در صورت لزوم از ظرفیت انتظامی استفاده نمایند.

۲۶_ تا اطلاع ثانوی ،همه مدیران شهرستان (بدون استثنا) در شهرستان حضور داشته و همواره در دسترس باشند .(لغو هرگونه مرخصی و ماموریت ها به خارج از شهرستان).

۲۷_ با توجه به اینکه مدیران محترم شخصا در جلسه حضور داشته و در جریان مشروح مذاکرات جلسه هستند،مقرر گردید همه مدیران نسبت به انجام دقیق مصوبات ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا اهتمام جدی داشته و هیچ گونه عذر ، بهانه و قصوری برای عدم انجام مصوبات پذیرفته نخواهد شد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است