✅ نشست نمایندگان

✅ نشست نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با شورا و دهیاران بخش های مرکزی و زرنه از توابع شهرستان ایوان

✅ نشست نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با شورا و دهیاران بخش های مرکزی و زرنه از توابع شهرستان ایوان

✅ نشست نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با شورا و دهیاران بخش های مرکزی و زرنه از توابع شهرستان ایوان

 

 

✍ به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ایوان، نشستی با حضور سرکار خانم دکتر فلاحی و مهندس علی اکبر بسطامی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و روئسای شوراها و دهیاران بخش های مرکزی و زرنه و همچنین با حضور حجت اله اکبری فرماندار شهرستان ایوان، جمعی از مدیران کل استان و مدیران ادارات شهرستان، در محل سالن جلسات شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانداری ایوان برگزار گردید.

 

✳️ در این جلسه حجت اله اکبری فرماندار ایوان گزارشی از مهمترین مسائل و مشکلات شهرستان ازجمله؛ راه‌های اصلی و فرعی، عشایر و دامداران، زیر ساخت های شهرهای ایوان و زرنه، آبیاری تحت فشار دشت زرنه، تکميل فاضلاب شهر ایوان، سايت زباله بنگیل، بنای مسجد جامع شهر ایوان و.... بیان نمود.

 

✅ در اين جلسه نماینده دهیاران شهرستان و نماینده شورای اسلامی شهر ایوان و زرنه گزارشی از مشکلات حوزه کاری خود را ارائه دادند.

 

✅ در ادامه این جلسه مدیر کل راه و شهرسازی، مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گزارشی از اقدامات انجام ‌شده و دردست اقدام در حوزه شهرستان ايوان ارائه نمودند.

 

✅ در اين جلسه بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص پروژه راه آهن کرمانشاه - ايلام اظهار داشت؛ با توجه اعتبار موجود ۱۷ کیلو متر با ۱۶۰ میلیارد تومان درحال انجام است، که در صورت نبود مشکل در مرحله اجرا، از سمت اسلام آباد غرب به ايلام اين پروژه ادامه خواهد یافت، اخيراً گويا از طرف نماینده حوزه جنوب استان در بحث راه آهن مطالبی عنوان شده، که ادامه‌ راه آهن از طرف جنوب ادامه‌ داشته باشد، که اين طرح عملاً با توجه به نزدیکی مرکز استان به ادامه‌ پروژه ريلی ازسمت اسلام آباد به مرکز استان بعید به نظر می رسد، و راه ريلی به مرکز استان از سمت شهرستان ایوان ادامه‌ خواهد داشت.

 

✅ بسطامی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی دراين جلسه، با تبریک سال نو، و سال توليد، دانش بنیان، اشتغال آفرین، گفت؛ امیدوارم که همه ما در راه تحقق شعار سال‌ و اجرای آن حرکت‌ کنیم.

✳️ نماینده حوزه شمالی استان در مجلس، از توجه دولت آقای رئیسی به استان های مختلف ازجمله تشکیل صندوق توسعه استان تشکر کرد وی از پیگیری نمایندگان قبلی، و مدیران کل ادارات‌ در دولت قبل هم تشکر نمود و از رشادت های مردم‌ شهرستان درجبهه های جنگ، از جمله سارات سومار و تنگ کوشک قدردانی کرد و افزود: شهرستان از نظر زير ساخت های شهری تاکنون‌ تغییر مناسبی نداشته است که نیازمند توجه‌ بيشتر مسئولان می باشد.

✳️ بسطامی اشاره ای هم به راه ريلی استان داشت و اظهار داشت برابر قانون بايد مراکز استان های نفت خيز به راه ريلی متصل شوند، که مقدمات این کار از طرف اسلام آباد غرب به طرف ایلام درحال اجرا است.

✳️ بسطامی به پروژه کنار گذر ایوان نيز اشاره کرد و افزود؛ این کنارگذر هرچه‌ زودتر انجام شود، کنارگذر ایوان قطعه اول‌ اين کنارگذر با اعتبار ۶۶ میلیارد تومان به پیمانکار واگذار گردید.

✳️ بسطامی درخصوص راه های روستایی و عشایری گفت: برای اين پروژه ها اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

✳️ وی افزود: وظیفه نمایندگان مجلس قانون گذاری و نظارت است و مسئولان قوه مجریه بايد این قوانین را اجرا کنند.

✳️ وی، درخصوص یادمان تنگه کوشک گفت با هماهنگی فرماندهی محترم سپاه پاسداران در اين زمينه اقداماتی انجام خواهد گرفت.

 

✅ در ادامه جلسه، دکتر سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت شهرستان ايوان زادگاه من است، این شهرستان این قدر مشکلات دارد از هرجای که بخواهيد کارانجام دهيد بازهم مشکل هست، ما به بودجه‌ اربعین معترض هستیم، اين استان کوچک است و تقسیم آن به شمال و جنوب جایز نیست، ما وظیفه داریم از سهم مردم دفاع کنیم. 

✳️ وی به بحث راه آهن استان نيز اشاره کرد و گفت: مدیرکل راه و شهرسازی و ما در مجلس شورای اسلامی اجازه تأخیر در پروژه ریلی به استان نخواهيم داد اين راه آهن بايد به مرکز استان وصل شود اين مسير سال هاست مطالعه شده است، مسیر دیگری را جایگزین نخواهيم کرد.

✳️ وی گفت، اصحاب رسانه به عنوان‌ پیش قراولان فرهنگ اطلاعات را به درستی به مردم منتقل‌ کنند اعتبارات اربعین بايد در اين حوزه استفاده شود اين مسير، مسير اصلی است.

✳️ دکتر سارا فلاحی، اظهار داشت: ما به عنوان نماینده مردم استان آنچه وظیفه یک نماینده بوده انجام داده ايم، در بحث روستاهای شهرستان های حوزه انتخابیه کار هایی انجام‌ شده است‌، در بحث آسفالت شهر ایوان، شهردار ايوان وعده آسفالت خیابان های شهر در سال ۱۴۰۱ را داده است.

 

✳️ نماینده حوزه شمالی استان درمجلس شورای درخصوص کنارگذر ايوان گفت، نبايد عده ای مانع اجرای این پروژه شوند، مردم‌ ايوان از تردد ماشین های سنگین که باعث ترافیک شهر شده چیزی عاید شان نخواهد شد. 

✳️ فلاحی گفت، برخی اوقات آسفالت انجام‌ می شود سال بعد تخریب می شود، این یکی از مشکلات ما است که نظارت نداريم. اگر یک نظارت اساسی انجام‌ شود خيلی از مشکلات ما حل خواهد شد.

✳️ دکتر فلاحی در خصوص غسالخانه شهر ایوان گفت؛ اعتبارات مورد نیاز برای این مورد پیش بینی شده است.

✳️ سارا فلاحی از فرماندار ايوان خواست بعضی افراد محلی که مانع سرمايه گذاری، سرمایه داران در این شهرستان می شود در راستای حل معارضات از طريق ارگان های مربوطه پیگیری کنند.

✳️ نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی به بحث یادمان شهدای تنگه کوشک اشاره کرد در این مکان یادمان شهدا دفاع مقدس و گردشگری احداث شود. 

✳️ وی اظهار داشت؛ درخصوص شهدای سارات سومار، و تنگه کوشک آن طوری بايد به آن پرداخته نشده، که نیازمند توجه‌ بيشتر به اين موضوع می باشد.

✳️ سارا فلاحی گفت؛ قابل قبول و زیبنده نیست که مرکز شهرستان مشکل روشنایی معابر داشته باشد .

✳️ فلاحی در ادامه از دکتر بهرام نیا استاندار ایلام خواست که در شهرستان ايوان حضوری فعال با دستاوردهای مشخص داشته‌ باشند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است