‍ ‍✅ برگزاری اولين جلسه کمیته کنترل و کاهش آسیب‌های مرتبط با فضای مجازی درحوزه انتخابات در ایوان

👈 حجت اله اکبری فرماندار ایوان/ دولت بعنوان مجری انتخابات دخالتی در امور مربوط به نامزدها و در حمایت و یا ایجاد محدودیت برای آنان نخواهد داشت

👈 حجت اله اکبری فرماندار ایوان/ دولت بعنوان مجری انتخابات دخالتی در امور مربوط به نامزدها و در حمایت و یا ایجاد محدودیت برای آنان نخواهد داشت

‍ ‍✅ برگزاری اولين جلسه کمیته کنترل و کاهش آسیب‌های مرتبط با فضای مجازی درحوزه انتخابات در ایوان

 

👈 حجت اله اکبری فرماندار ایوان/ دولت بعنوان مجری انتخابات دخالتی در امور مربوط به نامزدها و در حمایت و یا ایجاد محدودیت برای آنان نخواهد داشت

 

📲 | به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ایوان، عصر امروز 09 دی ماه 1402، اولين جلسه کمیته کنترل و کاهش آسیب‌های مرتبط با فضای مجازی به ریاست حجت اله اکبری فرماندار ایوان و با حضور لطفی کار دادستان عمومی و انقلاب، هلشی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی، در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایوان برگزار گردید.

 

 ✅ در ابتدای این نشست هلشی پیرامون آسیب‌های اجتماعی و نقش رسانه و فضای مجازی در مسائل مختلف از جمله انتخابات مطالبی بيان داشت، در ادامه اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی درخصوص نقش رسانه وفضای مجازی در انتخابات و ایجاد امید و انگیزه در اقشار مختلف و همراهی مدیران ادارات دولتی در امر رفع مشکلات مختلف مردم مطالبی بیان داشتند.

 

✅ حجت اله اکبری فرماندار ایوان در اين نشست با تشکر از حضور اصحاب رسانه، گفت: بنده در این مدت 2 سال خدمت در ایوان از هیچ رسانه ای شکایت نداشته ام، این دلیل نبوده که هیچ رسانه ای برعلیه من مطالبی ننوشته است، مواردی بوده اما من اقدام به طرح شکایت از آن رسانه نکرده ام. 

✳️ اکبری اظهار داشت: که ما در آینده نزدیک شاهد برگزاری مهمترین رویداد سیاسی یعنی انتخابات هستیم، انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، وظیفه رسانه ها و فضای مجازی ايجاد شور و نشاط در جامعه می باشد، و ترغیب مردم به حضور حداکثری در انتخابات است.

✳️ اکبری فرماندار افزود: بعضی از رسانه های  بی مجوز مثل ماشین های بی پلاک عمل می کنند و این ها دنبال مطالب کذب هستند، وی از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایوان خواست یک کارگروه رسانه ای با محوریت ارشاد تشکیل دهند.

✳️ فرماندار ایوان اظهار داشت؛ مقام معظم رهبری بر این موضوع تأکید نمودند، که فضای انتخابات رقابتی باشد و همه دیدگاه های مختلف در اين انتخابات شرکت کنند. 

✳️ اکبری گفت؛ ما باید امنیت و سلامت انتخابات را حفظ کنیم، رسانه ها در مورد تبعات خرید و فروش رأی آگاهی بخشی داشته باشند، از رسانه ها می خواهیم خدمات انجام گرفته توسط دولت را برای مردم تبیین نمایند، تا یأس پاشی دشمن موثر واقع نشود.

✳️ وی گفت؛ ضمن اینکه مشکلاتی در سطح کشور وجود دارد و ما نباید آنها را انکار کنیم، ان شاءالله راه های برون رفت از مشکلات وجود دارد، برای ایجاد یه تحول نیاز به یک مجلس قوی داریم و با قهر کردن از صندوق های رأی هیچ گره ای از مشکلات حل نخواهد شد. و مجلس قوی حاصل حضور پر رنگ مردم و حضور آگاهانه آنها است.

✳️ نماینده عالی دولت، گفت؛ رسانه ها برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش نمایند و اگر مدیر رسانه ای متمایل به کاندیدای خاصی باشد، اجازه تبلیغ برای فرد مورد نظر دارد، ولی حق تخریب دیگران را ندارد.

✳️ حجت اله اکبری فرماندار شهرستان گفت؛ دولت بعنوان مجری انتخابات دخالتی در امور مربوط به نامزدها و در حمایت و یا ایجاد محدودیت برای آنان نخواهد داشت، و وظیفه ما هم ایجاد يک بستر مساوی برای تمامی کاندیداهای(انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری)، می باشد. 

 

✅ در ادامه این نشست لطفی کار دادستان ایوان در خصوص قانون انتخابات گفت، يک قانون داریم به عنوان تبلیغات، که در آن به‌ مدت فعالیت نامزدهای انتخابات اشاره کرده و فعالیت انتخاباتی برای کلیه نامزدها يکسان است.

❇️ وی افزود؛ مطبوعات و نشریات حق ندارند مطالبی علیه یک کاندیدای انتخابات عنوان کنند، هدف ما برگزاری انتخابات پر شور با مشارکت حداکثری است، انتقاد رسانه ها و فضای مجازی باید انتقاد سازنده باشد. 

❇️ وی همچنین اظهار نمود؛ گاهی اوقات به علت بعضی موارد ممکن است کانال های بسته شوند وظیفه دادستانی برخورد با آن عده خبرنگار نماهاست، دوستان رسانه اين خبرنگار نماها را معرفی کنيد گاهی همین عده به حيثيت خبرنگاران لطمه می زنند، ما به پلیس فتا ابلاغ کرده ایم برخورد کنند.

❇️ لطفی کار دادستان ایوان افزود؛ ما برای برگزاری انتخابات سالم قاضی انتخابات داریم، و با هرگونه موارد خلاف قانون از جمله خريد و فروش رأی برخورد جدی می‌کنیم.

 ❇️ دادستان ایوان گفت خبرنگاران بازوی توانای  دادستانی هستند و ما از نظر و پیشنهادات ارزنده خبرنگاران و فعالین فضای مجازی استقبال می‌کنیم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است