️✅ جلسه شورای اقامه نماز شهرستان ایوان برگزار شد.

❇️ فرماندار ایوان: ↩️ نماز یکی از ارکان اصلی و ستون دین است

❇️ فرماندار ایوان: ↩️ نماز یکی از ارکان اصلی و ستون دین است

 ️✅ جلسه شورای اقامه نماز شهرستان ایوان برگزار شد.

 

❇️ فرماندار ایوان:

↩️ نماز یکی از ارکان اصلی و ستون دین است

 

📲| به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ایوان، جلسه شورای اقامه نماز شهرستان ایوان به ریاست حجت اله اکبری فرماندار شهرستان ایوان و با حضور اعضاء امروز چهارشنبه 27 دی ماه 1402، در محل سالن جلسات دفتر امام جمعه شهرستان تشکیل شد.

 

✅ در ابتدای جلسه حجت اله اکبری فرماندار شهرستان ایوان، ضمن تشکر از مدعوین، بر ضرورت گسترش ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی در ادارات و اماکن عمومی این شهرستان تأکید کرد.

✳️ فرماندار ایوان افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ نماز در جامعه، خانواده ها، نهادهای آموزشی و ادارات نقش بسزایی دارند، و به حضور مدیران در نمازجمعه و جماعت تأکید نمود.

✳️ وی اظهار داشت: نماز یکی از ارکان اصلی و ستون دین است و ما را در مقابل لغزشها، شدائد و نارساییهای زندگی محفوظ نگه می دارد.

✳️ اکبری با توصیه به اعضاء شورای اقامه نماز جهت جدی گرفتن امر ترویج اقامه نماز برابر تفاهمنامه، آمادگی فرمانداری را برای انجام وظایف محوله در امر نماز اعلام کرد.

 

❇️ سپس حجت الاسلام والمسلمین حیدری امام جمعه شهرستان، با توجه به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری از زبان ایشان، گفت؛ سلام بنده را به همه‌ی آن کسانی که لطف کردند به وسیله‌ی شما به ما سلام رساندند، برسانید. این دیدار، خوشبختانه، در یکی از بافضیلت‌ترین ماه‌ها و هفته‌های دوران سال اتّفاق افتاده است؛ یعنی ماه رجب. حقّاً و انصافاً، ماه رجب ماه مبارکی است. رحمت الهی، در سرتاسر این ماه، در اختیار آحاد مردمی است که دلهایشان متذکّر به یاد پروردگار باشدبنابراین، این یک نکته در مورد خطبه‌های نماز جمعه که محتوا بایستی یک موعظه‌ی همه‌جانبه باشد. نکته‌های دیگری هم در مورد خطبه هست، هم در مورد خود خطبه و محتوای خطبه، هم در مورد رفتار و سلوک امام جمعه ــ که اینها هم در تأثیرگذاری خطبه‌ها مؤثّر است و مسائل مهمّی است.

 

✳️ وی اظهار داشت؛ یک مسئله، مسئله‌ی نیازسنجی و مخاطب‌شناسی است. شما که میخواهید صحبت کنید، ببینید طرف به چه مطلبی نیاز دارد؛ مخاطبتان را بشناسید. ممکن است ما در یک جمعی یک مطلبی را بگوییم که مناسب آن جمع باشد، همان مطلب را اگر جای دیگری بگوییم مناسب نیست؛ یعنی به دردش نمیخورد. پس یکی از مسائل این است که ما مخاطبمان را بشناسیم. حالا مخاطب شما درهم و مخلوط است؛ یعنی جوان دارید، پیر دارید، زن دارید، مرد دارید، دارای سطح سواد بالا دارید، سطح سواد پایین دارید، همه‌جور هستند.

 

✳️ وی طی سخنانی با استناد به آیات و روایات بر اهمیت و جایگاه ویژه نماز در جامعه تأکید کرد.

✳️ امام جمعه شهرستان بی‌توجهی به نماز را نقیصه‌ای بزرگ در جامعه دانست و افزود: همه کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم باید در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز تلاش کنند.

 

❇️ گفتنی است؛  

↩️ در پایان هر یک از اعضا دیدگاههای خود را بیان داشتند.

↩️ همچنین، برای اقامه و گسترش فرهنگ نماز در شهرستان مصوبات متعددی به تصویب رسید تا پس از ابلاغ به اجرا در آیند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است