ستاد کرونا

مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کررنا

مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کررنا

در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری ناشی از ویروس کرونا بدین وسیله مصوبات ستاد مبارزه با این بیماری در شهرستان جهت اطلاع عموم شهروندان اعلام می گردد:

 

۱- با توجه به اینکه محدودیت برگزاری هرگونه مراسم همچنان به قوت خود باقی است، اما متاسفانه برخی از شهروندان بدون توجه به هشدارهای بهداشتی اصرار بر برگزاری مراسمات دارند(شامل مراسم های تشییع، تدفین، ترحیم و نیز مجالس شادی). از آنجاییکه در این گونه مراسم ها رعایت پروتکل های بهداشتی غیر ممکن بوده و از دلایل اصلی روند افزایش مبتلایان جدید ناشی این موارد می باشد لذا ضمن پوزش از همه شهروندان، در صورت عدم رعایت، از طریق مراجع ذیربط با افرادی که سلامت خود و دیگر شهروندان را به خطرمی اندازند برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

 

۲- مراکز چاپ و نشر آگهی ها و نیز کانال های فضای مجازی ضرورت دارد از چاپ و نیز اعلام زمان برای برگزاری هرگونه مراسم خود داری نمایند(به دلیل ممنوعیت برگزاری مراسم ها، چاپ آگهی و نیز انتشار آن در فضای مجازی و همچنین اطلاعیه های مرتبط ممنوع بوده و در صورت مشاهده برخورد قانونی به عمل می آید).

 

۳- آنگونه که اشاره شد، تجمع افراد در کنار هم از عوامل اصلی انتشار ویروس بوده و مسئولیت اجتماعی از هیچ فردی ساقط نبوده و لذا برگزاری مجالس و محافل غم و شادی در منازل شخصی و سالن های اجتماعات هم ممنوع بوده و انتظار می رود که همشهریان گرامی ضمن رعایت موضوع، در صورت مشاهده این موارد، مراتب را اطلاع رسانی نمایند.

 

۴- تمام اصناف موظف و مکلف به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی هستند. لذا با توجه به بازدید گروهای گشت و بازرسی، با صنوفی که موارد مرتبط را رعایت ننمایند، وفق ضوابط اقدام به پلمب آن واحد صنفی خواهد شد.

 

۵- شهروندان گرامی توجه فرمایند که خطر ویروس کرونا همچنان وجود دارد لذا برای حفظ سلامت خود، خانواده و دیگران، حتی المقدور از ترددهای غیر ضرور خودداری نموده و این امر برای افراد دارای بیماری زمینه ای و نیز افراد مسن، ضروری تر می باشد. البته سایر اقشار هم در معرض خطر ویروس می باشند. که لازم است ضمن رعایت موازین بهداشتی و نیز رعایت فاصله مناسب از دیگران، مراقبت لازم به عمل آورند.

 

۶- مکان هایی که محل رجوع مردم می باشد از جمله جایگاه های سوخت و موارد مشابه، متولیان آن ها مکلف و موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و در صورت عدم رعایت، مشمول اعمال قوانین خواهند شد.

 

۷- با توجه به شروع فصل برداشت محصولات کشاورزی و ...، ضرورت دارد که در این خصوص، بویژه کشاورزان و همه دست اندرکاران موضوع، مراقبت های لازم را به عمل آورده و فاصله اجتماعی و موازین بهداشتی رعایت گردد.

 

 

ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا ویرس شهرستان یوان

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است