سالروز بمباران هوایی شهرهای ایوان و زرنه

پیام تسلیت فرماندار به مناسبت سالروز بمباران هوایی شهرهای ایوان و زرنه

پیام تسلیت فرماندار به مناسبت سالروز بمباران هوایی شهرهای ایوان و زرنه

‍ امیدعلی سبزی فرماندار شهرستان ایوان در پیامی به مناسبت، سالروز بمباران هوایی شهرهای ایوان و زرنه در(خرداد ماه ۱۳۶۴)، گفت:  

در خرداد ماه سال ۱۳۶۴ شهرهای ایوان و زرنه مورد حمله وحشیانه سه فروند هواپیمایی دشمن قرار گرفت که براثرآن ۱۵۰ نفرشهید و ۷۰۰ نفر دیگر مجروح شدند و شنبه خونین ایوان رقم خورد.

 به‌ یقین بزرگداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، تکلیفی ملی و شرعی است، تا یاد آن نیک سیرتان برای همیشه در اذهان و خاطره‌ها جاودان بماند.

 

متن پیام مهندس سبزی به مناسبت سالروز بمباران هوایی شهرهای ایوان و زرنه در خردادماه ۱۳۶۴ به این شرح است:

 

« بسمه‌تعالی »

 

سلام بر روح ملکوتی معمار کبیرانقلاب و ارواح طیبه شهیدان انقلاب اسلامی و بویژه شهدای عزیز بمباران هوایی شهرهای ایوان و زرنه درسال ۶۴. بزرگداشت یاد و خاطره شهدای معزز، تکلیفی ملی و شرعی است تا یاد آن نیک سیرتان برای همیشه در اذهان و خاطره‌ها جاودان بماند.

آنگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند «زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست».

ایثار و شهادت ارزشی معنوی و انسانی است و تکریم شهدای گرانمایه که با جان‌فشانی و ازخودگذشتگی در مسیر پاسداری از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی گام نهادند، اقدامی بس ارزشمند است.

 نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت شهید پرور و غیور ایران به وجود چنین اسوه‌هایی از ایمان و ایثار افتخار می‌کنند و پیروی از آرمان‌های آنان را همواره هدایتگر راه خویش می‌دانند. 

در خرداد ماه سال ۶۴، شهرهای ایوان و زرنه آماج حملات ددمنشانه هوایی دشمن بعثی قرار گرفت. آن روز از آسمان حمله شد، اما جمعی از بندگان خوب خدا آسمانی شدند.

آن روز، گویا آسمان، زمین را بوسه زد و شهادت مرز زمین و آسمان شده بود.

در آن روز های خونین، شهدا، حیثیت خون را فریاد زدند و این گونه بود که فریادشان تا گوش افلاک رسید و جاودانه گردیدند.

آن روز جغرافیای آسمان برای اهل زمین ترسیم شد. شهیدان ستاره شدند تا راه جاودانه ایمان را نشانمان دهند.

یاد و خاطره آن ۱۵۰ مسافر آسمانی را گرامی می داریم و به ارواح مطهرشان درود می فرستیم. 

اینک که به دلیل شرایط ناشی از وجود ویروس کرونا، توفیق برگزاری و شرکت حضوری در مراسم یادواره شهیدان گرانقدر، از همه ما سلب گردیده از محضر همه خانواده های معظم شهداء و بویژه شهدای خرداد خونین ایوان پوزش می طلبم و از درگاه خداوند بزرگ شفاعت شهیدان را برای همگان آرزو دارم.

 

در پایان؛ از همه دست اندکاران برگزاری یادواره شهدا به صورت مجازی، بویژه از مدیر کل محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان جناب تولیده، مدیر محترم بنیاد شهید شهرستان جناب رستمی و همه همکارانشان تقدیر و تشکر می نمایم.

 

 

امیدعلی سبزی

فرماندار شهرستان ایوان

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است