شعرمنال

پیام جناب آقای امیدعلی سبزی فرماندار محترم شهرستان ایوان به چهارمین دوسالانه شعرمنال

پیام جناب آقای امیدعلی سبزی فرماندار محترم شهرستان ایوان به چهارمین دوسالانه شعرمنال

پیام جناب آقای امیدعلی سبزی فرماندار محترم شهرستان ایوان به چهارمین دوسالانه شعرمنال

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 با سلام و صلوات بر محمد(ص) و آل محمد

 زبان و گویش نقش بسیار مهمی را در ارتقا و انتقال فرهنگ در جامعه ایفا می نماید. نقش شعر محلی در تداوم و انتقال فرهنگ برای نسل های مختلف بی‌نظیر بوده و خواهد بود. گویش های محلی و اشعار بومی با روح و روان مردم هر منطقه و سرزمین آمیخته می باشد.

 

یکی از راهکارهای حفظ و حراست از گویش های محلی مکتوب کردن آن به صورت شعر بوده که نقش خطیر شعرا در این زمینه بسیار برجسته است.

 

بسیاری از آداب و رسوم در حال فراموشی است و هنرمندان، (به ویژه شاعران ارجمند) باید تمام مساعی خویش را در راستای احیا و ترویج فرهنگ بومی محلی را به کار گیرند.

 

برگزاری جشنواره ها، به ویژه برای کودکان و نوجوانان، ضمن ایجاد انگیزه برای آن عزیزان، می تواند باعث بروز و شکوفایی استعدادها و شناسایی آنان گردد. علاوه بر این بستری مناسب برای جلوگیری از شکاف بین نسل ها بوده و نسل جوان با اصالت خود فاصله نخواهد گرفت.

 

حضور پرشور کودکان عزیز در این جشنواره را ارج نموده و برای آنان آرزوی موفقیت، توفیق و سربلندی دارم و ازاهتمام جدی خانواده های محترم و فرهنگ دوست که با شرکت دادن فرزندان دلبندشان در این جشنواره باعث غنای آن گردیدند تشکر می کنم.

 از آنجایی که به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا، توفیق میزبانی و حضور در محضر همه اساتید و به ویژه کودکان و نوجوان عزیز در شهرستان ایوان، سلب گردید، پوزش طلبیده و مراتب تقدیر و تشکر خود را از همه دست اندرکاران برگزاری جشنواره شعر کردی منال(خاصه مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جناب خودآموز ، مدیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایوان، جناب صحرایی و همه همکاران محترمشان در استان و شهرستان) که به صورت مجازی برگزارگردید، اعلام می دارم.

 

 

امیدعلی سبزی- فرماندار شهرستان ایوان

 ۲۳ مـــرداد ماه ۹۹

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است