شورای حفاظت از منابع آب

برگزاری جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ایوان

برگزاری جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ایوان

 

 برگزاری جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ایوان

 

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ایوان؛ جلسه شورای هماهنگی حفاظت از منابع آب شهرستان ایوان با حضور اکبری فرماندار، معاون عمرانی فرمانداری و اعضای شورا در محل فرمانداری برگزار شد.

 

 حجت اله اکبری فرماندار شهرستان ایوان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب؛ ضمن تشکر از اعضای جلسه به جهت اهتمام و تلاش جدی در پیگیری مسائل مربوط به منابع آب شهرستان و اقدامات مناسب صورت گرفته توسط این شورا، جلسات شورای حفاظت از منابع آب را از مهمترین جلسات سطح شهرستان دانست، و گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، و شعار سال؛ (تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها)، بایستی از تولید کننده حمایت کنیم و با توجه به اینکه بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی می باشد. اصلاح الگوی کشت مناسب و روش های نوین آبیاری توسط جهاد کشاورزی به صورت جدی پیگیری شود و موضوعات ترویجی - آموزشی در خصوص تنوع بخشیدن به انواع کشت محصولات در سطح شهرستان اهتمام لازم بعمل آید. 

 از مباحث مطرح شده؛ یکی از راه‌های جلوگیری از تخلفات برداشت حق آبه نصب کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه‌ها است که از الزامات قانونی بوده و از اولویت های اساسی توسط اداره مربوطه می باشد.

 در این جلسه عنوان شد؛ با توجه به تخلفاتی که در زمینه استحصال و برداشت بی‌رویه از آب های زیرزمینی صورت می‌گیرد و خسارات جبران ناپذیری که به سفرهای زیرزمینی وارد می شود متولیان امر از طریق مراجع قضایی پیگیری های حقوقی را بعمل آورند.

 در ادامه جلسه ضمن بررسی مصوبات جلسه قبل، رئیس اداره منابع آب شهرستان گزارشی از عملکرد اداره متبوع در دو بخش آب های سطحی و زیر زمینی و برخورد با تخلفات از قبیل امحاء چاه های غیر مجاز، جلوگیری از برداشت غیر مجاز مصالح رودخانه ای، جلوگیری از حفاری چاه های غیر مجاز و شناسایی تصرفات حریم و بستر رودخانه های شهرستان ارائه داد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است