✅ جلسه شورای اداری شهرستان

✅ برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان به ریاست دکتر بهرام نیا استاندار ایلام

✅ برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان به ریاست دکتر بهرام نیا استاندار ایلام

 ✅ برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان به ریاست دکتر بهرام نیا استاندار ایلام

 

✍ به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ایوان، دکتر حسن بهرام نیا روز پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در جلسه شورای اداری شهرستان ایوان که با حضور دکتر فلاحی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار و جمعی از مدیران کل استان و مدیران شهرستان ایوان برگزار شد، شرکت نمود.

 

✅✅ در این جلسه ابتدا حجت اله اکبری فرماندار ایوان، ضمن عرض مقدم به حاضرین در جلسه و با آرزوی قبولی طاعات و عبادت و شب های قدر و تسلیت شهادت حضرت علی(ع)، اظهار داشت ؛ در حوزه کشاورزی خشکسالی امسال ضربه سهمگینی به کشاورزان وارد شد که امیدواریم بتوانیم با یک برنامه ریزی خوب و مدون مشکلات کشاورزان را به حداقل برسانیم.

✳️ فرماندار ایوان؛ پروژه آبیاری دشت زرنه یکی از پروژه های خوب شهرستان است که خوشبختانه با آبیاری دشت زرنه شاهد سرسبزی آن هستیم اما این پروژه مشکلاتی دارد که باید کاملا مرتفع شوند که نیازمند همت مسئولان است.

 

✳️ وی گفت؛ در خصوص توسعه باغات شهرستان خوشبختانه در منطقه پلیه و بانبکر باغات خوبی وجود دارد اما در این بین مشکلاتی هست که نیاز زمینه توسعه دارد که رفع مشکلات آن بخصوص جاده دسترسی و... از ضروریات است.

✳️ وی اظهار داشت؛ کنارگذر شهرستان با انتخاب پیمانکار جدید دوباره فعال شده است که اگر این پروژه به اتمام برسد بخشی از مشکلات شهر ایوان مرتفع خواهد شد.

✳️ اکبری گفت؛ در حوزه راه مشکلات چهار خطه کردن مسیر حاجی حاضر به گرده قلاجه را داریم، و همچنین مسیر زرنه به سومار باتوجه به اینکه مسیر ترانزیتی می باشد در خور و شأن شهرستان نیست و همیشه شاهد تصادفات ناگوار در این مسیر هستیم.

✳️ حجت اله اکبری فرماندار ایوان گفت؛ یکی دیگر از مشکلات شهرستان که با آن موجه هستیم بحث نهاده دامی و مشکل آبرسانی به عشایر عزیز می باشد.

✳️ وی در پایان گفت؛ یکی از مطالبات به حق مردم بحث عمران شهری می باشد، که همیشه با گله مندی مردم مواجه هستیم، که این وضعیت در شأن این مردم با فرهنگ و شهید پرور نیست.

 

✅✅ دکتر سارا فلاحی نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری بر تشکیل یک ائتلاف مومنانه و مخلصانه برای توسعه همه‌جانبه استان تأکید کرد. 

✳️ وی مسائل و مشکلات تمام شهرستان های استان را شبیه به هم دانست و گفت: باید توان جذب اعتبار را در استان بالا ببریم که همه مشکلات ایلام معطل کمبود اعتبار است.

✳️ وی در خصوص اعتبارات اربعین گفت: با رایزنی‌های انجام گرفته در کمیسیون تلفیق توانستیم مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به آن اضافه کنیم و به ۱۶۰ میلیارد تومان برسانیم که تقاضا دارم اعتبار در نظر گرفته شده برای اربعین در مسیرهای اصلی اربعین هزینه شود.

✳️ وی به مذاکرات خود با وزارت راه و شهرسازی در خصوص اتصال مرکز استان ایلام به راه ریلی اشاره کرد و گفت: برای انجام این پروژه دستور ماده ۵۶ آن توسط وزارت راه و شهرسازی صادر شده است.

✳️ وی تصریح کرد؛ در حوزه مسئولیت های اجتماعی نه در حوزه نفت و نه حوزه معادن، کمک شایانی به استان ایلام نشده است و در حال پیگیری جذب سهم ۱۵ درصد معادن استان هستم و اگر سهم مسئولیت های اجتماعی به استان داده شود مشکل بسیاری از زیرساخت های استان ایلام حل خواهد شد.

✳️ فلاحی تاکید کرد؛ هرگز قابل قبول نیست که ایلام جزء پردرآمدترین استان‌های کشور باشد اما در عین حال جزء محروم‌ترین و توسعه نیافته ترین استانهای کشور باشد و لذا باید این مواهب خدادادی برای مردم استان ایلام نیز انتفاع داشته باشد.

✳️ وی گفت؛ اگر به سمت جذب سرمایه گذار خصوصی برویم، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد به شرطی که برای آن شرایط و بستر مناسب را فراهم کنیم.

✳️ برای حل مشکلات ایوان مانند تکمیل پروژه کنارگذر، مشکلات حوزه بهداشت و درمان، مشکلات حوزه راه، آبرسانی و همچنین سایر شهرستانهای استان به تقویت ارتباط بین دستگاهی و یک همت جمعی بر اساس عدالت و توزیع متوازن نیاز مبرم داریم تا بتوانیم ثروت‌ها و‌ مواهب خدادادی استان را برای انتفاع مردم مدیریت کنیم.

 

✅✅ دکتر بهرام نیا استاندار ایلام، ضمن تسلیت ایام شهادت امیرمؤمنان حضرت امام علی علیه السلام، گفت: شب گذشته شب ضربت خوردن تندیس شجاعت، رأفت و مهربانی حضرت امام علی (ع) بود و در این شب ها سرنوشت و آینده ما رقم می خورد.

✳️ وی افزود؛ خدا را شاکریم در این شب و روزهای مقدس در خدمت مردم هستیم و فرصت خدمتگزاری به مردم یک موهبت الهی است.

✳️ استاندار ایلام در ادامه با اشاره به بازدید از پروژه‌ های زیر بنایی، تأسیساتی، کشاورزی و صنعتی شهرستان گفت: در این بازدیدها نیازمندیهای شهرستان از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت.

✳️ وی در ادامه گفت: تلاش خواهیم کرد تا با اختصاص اعتبارات لازم مسجد شهر ایوان حداکثر ظرف شش ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

✳️ وی افزود: همچنین بحث چهار خطه ایوان - تونل اربعین از طریق ماده ۲۳ پیگیری می شود.

✳️ دکتر بهرام نیا با قدردانی از حضور و فعالیت رسانه های استان گفت: لازمه رونق تولید، استفاده از همه ظرفیت های موجود و با همه توان است که این مهم با همدلی و همراهی هم قشرها و گروه ها امکان پذیر است و در این راستا کماکان نیازمند همراهی رسانه ها هستیم.

✳️ وی با اشاره به زمان استقرار دولت در کشور و استان گفت: در این مدت تلاش های خوبی برای رفع مشکلات استان انجام شده است و این تلاشها با جدیت ادامه خواهد داشت.

✳️ نماینده عالی دولت در استان با اشاره به رایزنی های مرزی با کشور عراق گفت: در این زمان با دو استاندار دیاله و واسط عراق ملاقات داشتیم و امروز موفق شدیم اولین محموله از مرز هلاله شمالی به عراق صادر کنیم.

✳️ وی افزود: این مهم نتیجه کار تیمی مجموعه استان بود که از همین تریبون از همه عزیزان و دست اندرکاران قدردانی می کنم.

✳️ استاندار ایلام در ادامه پیگیری ها برای فعال سازی بازارچه های استان خبر داد و گفت: پس از ماه مبارک رمضان با استانداران میسان و واسط عراق برای بازگشایی بازارچه های مرزی چیلات و چنگوله ملاقات خواهیم داشت.

✳️ وی در ادامه از برنامه دولت برای تقویت مرزنشینان خبر داد و گفت: حدود ۵ هزار خانوار مرز نشین داریم که فعال شدن سه مرز چیلات، چنگوله و هلاله شمالی با استان های کشور عراق رونق اشتغال و توسعه استان را در پی خواهد داشت.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است