شورای اداری

برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان ایوان

برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان ایوان

 برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان ایوان

 

 جلسه شورای اداری شهرستان به ریاست مهندس سبزی فرماندار ایوان و با حضور خانم دکترسارا فلاحی نماینده مردم حوزه شمالی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام دکتر حیدری امام جمعه، اعضاء شورای تامین شهرستان، تعدادی از مدیران کل استان و کلیه مدیران ادارات شهرستان ایوان در محل اردوگاه شهدای هفتم تیر(خوران) تشکیل گردید.

 

 دراین جلسه ابتدا امیدعلی سبزی فرماندار ایوان، اظهار داشت:

 در طول چند سال اخیر بویژه سه سال گذشته تاکنون ، باحمایت استاندار محترم، خدمات دولت در حوزه های مختلف زیرساختی، عمرانی، اقتصادی، اشتغالزایی و....قابل توجه است.

به عنوان نمونه در قالب تسهیلات اشتغالزایی در سال ۹۷ و ۹۸ بیش از بیست میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده که قریب به ۴۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده که این طرح ها در حوزه های مختلف (کشاورزی، خدماتی، صنعتی و ..)بوده است.

طرح مهم سپید مرغ مانشت با دخالت و پیگیری مستقیم استاندار محترم و همکاری مجموعه مدیران مرتبط با اشتغال ۸۵ نفر به چرخه تولید بازگشت و در حال فعالیت می باشد.

از دیگر پروژه ها می توان به آب رسانی به مناطق عشایری و روستایی با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان اشاره کرد که هر دو پروژه درحال اجرا می باشند.

دولت بیش از ۱۲ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی(فقط هزینه شبکه های آبیاری زهکش) هزینه کرده و نتیجه آن تبدیل اراضی دیم به آبی می باشد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

از دیگر خدمات دولت تکمیل تونل اربعین(نصب جت فن، نصب سیستم روشنایی، اجرای خط انتقال برق پست گیلان غرب و....) می باشد و بیش از ۸۵ درصد اعتبار تونل و قسمت اعظم اجرای آن در چند سال اخیر بوده است. لازم به یادآوری است که مبلغ هزینه شده برای تونل بیش از دویست و هفتاد میلیارد تومان بوده است.

 

 درحوزه کشاورزی، آبیاری دشت زرنه وارد فاز اجرایی شده است که ۱۸۵۰ هکتار از اراضی دشت زرنه به آبیاری بارانی وقطره ای مجهز شده است. و در چند روز اخیر کشت ذرت در این اراضی شروع شده است و این اقدام در راستای جهش و رونق تولید بوده و علاوه بر اشتغالزایی، تاثیرات قابل توجهی در استفاده بهینه از زمین های کشاورزی دارد.

ضمناً ۵۰ هکتار از اراضی موصوف به کشت باغات اختصاص یافته که ۱۰۰ درصد انجام‌ شده است.

 

 پروژه لرزه نگاری در، سطح شهرستان اجرایی شد و در اوایل سال ۹۹ به پایان رسید.

که اعتبارآن ۷۰۰ میلیارد تومان بود و زمینه اشتغالزایی بیش از، سیصد نفر را نیز ایجاد کرد و این پروژه با پیگیری و جدیت جناب مهندس سلیمانی دشتکی، استاندار محترم ایلام به مرحله اجرا درآمد و از اقدامات مهم دولت در شهرستان بود که با توجه به وجود ظرفیت مخازن نفت و گاز منطقه می تواند در رشد و توسعه شهرستان در آینده نقش بسزایی داشته باشد.

پروژه کنار گذر ایوان(از مصوبات سفر استاندار محترم به شهرستان)، بیش از ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. اما عمده مشکل آن در حال حاضر، توافق با کشاورزان در راستای تملک اراضی است. و در این زمینه هم اقدامات لازم در حال انجام می باشد. و ادامه عملیات اجرایی آن منوط به حل و فصل تملک اراضی خواهد بود. البته با جدیت پیگیر این موضوع هستیم.

 درحوزه عمران شهری دارای مشکلاتی هستیم که بخشی از آن به مدیریت ها، بخشی به اشکالات و مشکلات ساختار اداری و... برمی گردد و قسمتی هم به ۶۰ کیلومتر حفاری صورت گرفته طی سالهای گذشته مربوط به آبفا و شرکت گاز می باشد.

که متأسفانه خیابان ها و معابر حفاری شده اما به تناسب انجام حفاری ها، ترمیم و آسفالت انجام نشده است.

 در سفر جناب آقای مهندس سلیمانی دشتکی استاندار محترم ایلام به شهرستان ۵ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد و در سال گذشته اقداماتی در زمینه آسفالت انجام و در حال حاضر هم کار آسفالت معابر در حال انجام می باشد. که نهضت آسفالت همچنان و به تناسب وجود اعتبار ادامه خواهد داشت.

 

 بهبود وضعیت عمران شهری، تجهیز و تامین ماشین آلات شهرداری ها (ایوان و زرنه)، تامین قیربرای ادامه آسفالت معابر از نیاز های ضروری می باشد.

وی همچنین گفت، به صورت مستمر و جدی پیگیر بازگشت چند طرح نیمه فعال و تعطیل به چرخه تولید هستیم و از مدیران کل محترم مرتبط خواست که تمام تلاش خویش را در این زمینه به کار گیرند.

فرماندار ایوان سپس به موضوع انتخابات، بویژه در شهرستان ایوان اشاره نمود و گفت: 

از بدو شروع به خدمت در شهرستان ایوان تلاش نمودم که از ظرفیت آحاد مردم برای توسعه همه جانبه شهرستان استفاده نمایم و باور دارم که هرجایی به مردم بیشتر اعتماد کنیم، موفقیت ها بیشتر خواهد بود.

با کمک همه مردم و استفاده از همه ظرفیت های قانونی، توانستیم انتخاباتی قانون مند و سالم برگزار کنیم. و این امر مهم نتیجه اعتماد متقابل مردم و مسئولین بود.

از زحمات همه مدیران و بویژه اعضای محترم شورای تامین شهرستان و خاصه امام جمعه محترم حاج آقا دکتر حیدری که در ایجاد فضای همدلی در شهرستان تلاش نموده اند تقدیر و تشکر می کنم.

وی در ادامه از حضور خانم دکتر فلاحی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی برای جلسه شورای اداری شهرستان تقدیر و تشکر نمود.

 

 حجت الاسلام دکتر حیدری امام جمعه ایوان، 

 رفع مشکلات مربوط به اشتغال، عمران شهری باید مورد توجه قرار گیرد.

 متأسفانه گرانی مضاعف برسطح شهرستان حاکم است که این امر باعث فشار اقتصادی به مردم شده است.

 راههای مواصلاتی شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد.

 ان شاءالله آثار این جلسات رو ببینیم وصرفاً به تشکیل جلسات اکتفا نکنیم.

وی در ادامه به فضای همدلی و بستر مناسب ایجاد شدن در چند سال اخیر در شهرستان اشاره نمود و گفت این موضوع از نقاط قوت است و در این فضای مناسب و بدون حاشیه شهرستان بهتر میتوان به امورات مختلف مردم رسیدگی و در راستای رفع مشکلات آنان تلاش نمود.

وی اشارتی هم به مشکلات مربوط به تامین گوشت مرغ با قیمت مناسب و قانونی در شهرستان نمود و از مدیران مرتبط خواست تمام مساعی خویش در این زمینه به کار گیرند.

 

 خانم دکتر سارا فلاحی نماینده مردم حوزه شمالی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری:

 

 طی سفرهایی که به سایر شهرستانها داشتم شاهد مشکلاتی در زمینه های مختلف بودم، مردم استان بدانند که با یک نگاه به کل استان می نگرم و در شعار انتخاباتیم بیان داشتم که کل استان قبیله من است و این شعار را در عمل محقق خواهم ساخت.

 متأسفانه در ادوار گذشته اجحاف هایی نسبت به شهرستان ایوان صورت گرفته است که همین عامل سبب مشکلاتی همچون نبود عمران شهری مناسب و داشتن کنار گذر.... شده است.

 در بحث کرونا شهرستان ایوان در همان ابتدا درگیر این ویروس منحوس شد انتظار می رفت که دانشگاه علوم پزشکی نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشد، هم اکنون که استان در شرایط قرمز قرار دارد انتظار هست که از طریق وزارت بهداشت با نگاه جامع تری به استان نگریسته شود.

 مردم شریف استان بدانند که بدنبال احقاق حقوق آنان خواهم بود واز هیچ تلاشی دراین راستا دریغ نخواهم کرد.

 شهرستان ایوان یکی از ورودی های استان ایلام است که باید به ان رسیدگی شود، در حق مردم آن نباید اجحافی صورت پذیرد، چرا که در ادوار گذشته شاهد مسائلی همچون برداشتن تابلو هایی در مسیر برای هدایت مسافران به مسیر دیگر بودیم.

 امروز بسیاری از پروژه ها در استان روی کاغذ مانده اند، یا هزینه های گزافی روی آنان صرف شده اند و به نتیجه نرسیده اند این خیانت به مردم است چرا که این هزینه ها از بیت المال صرف شده است.(به عنوان نمونه پروژه سامانه گرمسیری)

 امروز تحریم هایی علیه کشور ما اجرا شده است دست دولت خالی است اما همان مقدار که در توانمان هست باید هزینه کنیم هزینه ای درست و بجا به طوری که مدیران کل ما از پیمانکاران خود ضمانت صحت اجرای پروژه را دریافت نمایند تا پروژه ها به نحو مطلوب انجام شوند.

 متأسفانه شرایط گرانی بر جامعه حکم فرما است نهادهای نظارتی باید مسئولیت پذیر باشند و بتوانند نظارت بیشتری را داشته باشند. چرا ما باید در دوجبهه درگیر باشیم یک جبهه داخلی و یک جبهه خارحی که بیگانگان هستند.

 متأسفانه وضعیت استان ما مطلوب نیست، از بسیاری از امتیازها بی بهره بوده ایم، ما باید تمام هم وغم مان را در راستای احقاق حقوق مردم بکار گیریم.

 امسال سال «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است چرا باید چند مرکز تولیدی در سطح شهرستان ایوان صرفاً به خاطر اختلاف شرکاء تعطیل بوده و شاهد بیکار شدن دهها نفر درسطح شهرستان باشیم.

 مدیران با نگاه دلسوزانه و حرکت جهادی به مسائل بنگرند و از نگاه قبیله گرایانه پرهیز نمایند و خود را از جنس مردم بدانند و در بین آنان حضوری مستمر داشته باشند.

وی در ادامه از مدیران کل خواست در جهت بازگشت چند طرح مهم شهرستان (از جمله نورد، کارخانه آرد و....) به چرخه تولید تلاش جدی نمایند.

وی همچنین از زحمات استاندار برای پیگیری امور استان و شهرستان تشکر نمود.

وی ادامه داد که مجلس در تقابل با دولت نیست و وظایف و تکالیف مجلس و دولت را قانون مشخص کرده و همه ما باید باهم تلاش کنیم که کشور را به سمت رشد و توسعه حرکت دهیم.

وی همچنین در زمینه توزیع اعتبارات گفت: باید اعتبارات باید عادلانه توزیع شودند نه دوستانه!

ایشان همچنین اشاره نمود: با توجه به اینکه مسیر ایوان از مسیر های اصلی اربعین و نیز اتصال استان به استان کرمانشاه است، خواستار چهار خطه شدن ایوان تا تونل اربعین و نیز بهسازی مسیر کوشک و نیز مطالعه مسر زرنه، سیاهگل به سومار شد.

در ادامه مدیران استانی حاضر در جلسه نقطه نظرات، اقدامات صورت گرفته و برنامه های خود در حوزه شهرستان ایوان رابیان نمودند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است